Оплата за харчування в ЗДО №286 ЗМР

1.  Плата за харчування дітей вноситься не пізніше 10 числа поточного місяця, за який вноситься плата,  у разі не внесення плати в установлені строки ці суми стягуються в порядку, визначеному законодавством. Оплата за харчування дітей здійснюється:

  • в касах «ЗапоріжЗв’язокСервіс»;
  • через «Приват-24»

 

2.  Діти пільгових категорій (при оформленні пільги) звільняються від плати за харчування. 

 

3.  Батьки сплачують лише за дні відвідування дитиною закладу.

 

4.  Оплата, що була здійснена в останні 3 дні поточного місяця не враховується, та встановлюється борг за харчування.

 

5.  У разі несплати батьками за харчування дитини протягом двох місяців, адміністрація ДНЗ № 286  зобов’язана не менш, як за 10 календарних днів письмово повідомити батьків, або осіб, які їх замінюють про відрахування дитини з закладу.

 


Пільги на плату з харчування

Організація харчування в закладі дошкільної освіти


І ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ НА ХАРЧОБЛОЦІ

  1. Вихованці ЗДО №286 ЗМР отримують триразове харчування.
  2. Обсяг їжі й вихід страв суворо відповідають віку дитини.
  3. Харчування в ЗДО №286 ЗМР здійснюється відповідно до орієнтовного перспективного 10-деного меню, розробленого на основі фізіологічних потреб у харчових речовинах і норм харчування дітей дошкільного віку, узгодженого Держпродспоживслужбою м. Запоріжжя і затвердженого директором ЗДО №286 ЗМР.
  4. На основі орієнтовного 10-денного меню щодня, на наступний день складають меню-вимогу і затверджують директором ЗДО №286 ЗМР.
  5. Приготування страв здійснюють суворо за затвердженою картотекою страв ЗДО №286 ЗМР.
  6. Відповідальність за організацію харчування дітей у дитячому садку покладено на старшу медичну сестру Александрович Н.В. згідно з посадовими обов'язками.
  7. Прийом та видача їжі проводять відповідно до графіку, затвердженого директором ЗДО №286 ЗМР.
  8. Меню-вимогу підписує шеф-кухар, який приймає продукти, комірник, який видає продукти, старша медична сестра.
  9. Меню-вимогу директор затверджує, напередодні дня, зазначеного в меню. 
  10. Меню-вимога – є основним документом для приготування їжі на харчоблоці.
  11. Вносити зміни в затверджену меню-розкладку, без узгодження із директором ЗДО №286 ЗМР, заборонено.
  12. За потреби внесення зміни в меню (несвоєчасне завезення продуктів, недоброякісність продукту) сестра медична старша Надія АЛЕКСАНДРОВИЧ складає пояснювальну записку із зазначенням причини, в меню-вимогу вносять зміни і завіряють підписом директора. Виправлення в меню-вимоги не допускаються.
  13. Сестра медична старша контролює якість отриманих від постачальника продуктів з веденням журналу встановленої форми: веде щодня накопичувальну відомість з виконання натуральних норм харчування дітей;  аналізує виконання натуральних норм харчування подекадно, за потреби, з подальшою корекцією;  аналізує щомісяця якісний склад харчування дітей, обчислює хімічний склад і калорійність спожитих продуктів; веде щодня бракераж готової продукції харчоблоку з відповідним записом у журналі встановленої форми.
  14. Щодня батьків інформують про асортимент харчування дитини, вивішуючи меню на роздачі, у прийомних груп, із зазначенням повного найменування страв, їх виходу. Меню завіряє директор ЗДО №286 ЗМР.
  15. Щодня сестра медична старша веде облік харчування дітей із занесенням даних у Журнал відвідування дітей.
  16. Сестра медична старша присутня під час закладки основних продуктів у котел і перевіряє страви на виході. .
  17. Обсяг приготовленої їжі відповідає кількості дітей та обсягу разових порцій. 
  18. Видають готову їжу дітям тільки з дозволу сестри медичної старшої, після зняття нею проби і записування в журналі бракеражу результатів оцінювання готових страв. При цьому в журналі зазначено результат проби кожної страви.
  19. Працівникам харчоблоку, відповідальним за організацію харчування в ЗДО №286 ЗМР –  кухарям, комірникові: дозволяється працювати тільки за затвердженою і правильно оформленою меню-вимогою; за своєчасність доставки продуктів, точність ваги, кількість і асортимент одержуваних продуктів відповідають комірник ДНЗ № 286 і представник постачальника; виявлені неякісні продукти, їх непостачання або недостачу оформлює актом, призначена директором комісія з працівників ЗДО №286 ЗМР і представник постачальника; отримання продуктів у комору, їх відповідне зберігання і видавання здійснює комірник; видавання продуктів зі складу в харчоблок робиться відповідно до затвердженої директором меню-вимоги не пізніше ніж о 15:00 попереднього дня, зазначеній у ньому.
  20. Комірник щомісяця проводить перевірку залишків продуктів харчування з бухгалтером департаменту освіти.
  21. На харчоблоці мають: інструкції з охорони праці та техніки безпеки, посадові інструкції, інструкції з дотримання санітарно-протиепідемічного режиму; картотеку технологій приготування страв; графік закладки продуктів; графік видавання готових страв; контрольну страву; добову пробу всіх приготовлених страв в обсязі порції за 48 годин; виміряними посуд із зазначенням обсягів; медичну аптечку.
  22. Працівникам харчоблоку заборонено роздягатися і зберігати особисті речі на робочому місці.
  23. Кухарі суворо дотримуються технології приготування страв, закладки необхідних продуктів здійснюють за затвердженим керівником графіком: 
05:30 молоко на молочну кашу, каша на сніданок;
07:30 – 08:20 розробка м'яса, масло в кашу, цукор для сніданку;
08:30 – 09:10 готується фарш для II страви;
09:00 тісто для випічки, каша та картопля на обід, сушка або фрукти для компоту;
09:30 – 10:30 жарка котлет та тюфтелей;
10:30 продукти в І страву;
10:30 – 11:00 котлети та тюфтельки пропарюються в духовій шафі;
11:00 масло для другої страви, цукор у третю страву;
13:00 продукти для полуденка 

ІІ ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ГРУПАХ

  1. Робота з організації харчування дітей у групах здійснюється під керівництвом вихователя: створення безпечних умов під час підготовки і прийому їжі; формування культурно-гігієнічних навичок під час прийому їжі дітьми.
  2. Отримання їжі на групу здійснюється суворо за графіком, затвердженим завідувачем ЗДО №286 ЗМР.
  3. Залучати дітей до отримання їжі з харчоблоку категорично заборонено.
  4. Перед роздаванням їжі дітям помічник вихователя виконує наступне: готує столи відповідно до санітарно-гігієнічних вимог; ретельно вимиває руки; надягає спеціальний одяг для отримання та роздавання їжі; провітрює приміщення; сервірує столи відповідно до прийому їжі.
  5. З метою формування трудових навичок і виховання самостійності під час чергування по їдальні вихователь поєднує роботу чергових і кожної дитини (наприклад, серветниці збирають чергові, а чашки за собою прибирають діти).
  6. Під час роздавання їжі категорично заборонено перебування дітей поблизу столів.
  7. Подавання страв і прийом їжі в обід здійснюють так: під час сервірування столів на столи ставлять хлібні тарілки з хлібом; розливають третю страву; у салатниці згідно з меню розкладають салат (порційні овочі); подають першу страву; діти сідають за столи; діти розпочинають прийом першої страви; після завершення помічник вихователя прибирає зі столів тарілки; подають другу страву; прийом їжі завершується прийомом третьої страви.
  8. У групах раннього віку дітей, у яких не сформовані навички самостійного прийому їжі, догодовують.

ІІІ ПОРЯДОК УРАХУВАННЯ ХАРЧУВАННЯ, НАДХОДЖЕННЯ І КОНТРОЛЮ ГРОШОВИХ КОШТІВ НА ПРОДУКТИ ХАРЧУВАННЯ

  1. До початку навчального року завідувачем ЗДО №286 ЗМР видано наказ про призначення відповідального за харчування – сестра медична старша Надія АЛЕКСАНДРОВИЧ та визначено її функціональні обов'язки.
  2. Відповідальна за харчування здійснює облік харчуються дітей у Журналі відвідування дітей, що прошнурований, пронумерований, скріплений печаткою та підписом завідувача.
  3. Щодня сестра медична старша складає меню-розкладку на наступний день. Меню складають на підставі списків присутніх дітей, які щодня, з 08:00 до 09:00 ранку, подають педагоги.  
  4. На наступний день, о 08:00 вихователі подають відомості про фактичну присутність вихованців у групах відповідальному (сестрі медичній старшій), яка оформляє заявку і передає її на харчоблок.
  5. У разі зменшення чисельності дітей, якщо закладка продуктів для приготування сніданку відбулася, порції відпускаються іншим дітям, як додаткове харчування, здебільшого дітям старшого дошкільного і молодшого дошкільного віку у вигляді збільшення норми страви. 
  6. З подальшим прийомом їжі (обід, полуденок) дітей, відсутніх у закладі, знімають з харчування, а продукти, що залишилися незатребуваними, повертають до комори за актом.
  7. Повернути можна такі продукти: яйце, консервація (овочева, фруктова) згущене молоко, кондитерські вироби, масло вершкове, молоко сухе, олію, цукор, крупи, макарони, фрукти, овочі.
  8. Облік продуктів ведуть у накопичувальній відомості. Записи у відомості здійснюють на підставі первинних документів у кількісному і сумовому вираженні. Наприкінці місяця у відомості підбивають підсумки.
  9. Нараховується оплата за харчування бухгалтерією відділу освіти на підставі табелів відвідуваності, що заповнюють вихователі груп. Кількість днів за табелями відвідуваності суворо відповідає кількості дітей, які перебувають на харчуванні в меню-вимозі. Бухгалтерія, звіряючи дані, здійснює контроль раціонального витрачання бюджетних коштів.