Мета: пояснити вихователям поняття діти «групи ризику», виділити типи таких дітей, дати рекомендації щодо спілкування з ними у ході навчально-виховного процесу.
Хто такі діти «групи ризику»? Це діти, які мають різні психологічні, фізичні, фізіологічні та соціальні проблеми у навчанні, спілкуванні та вихованні. Робота з цими дітьми має бути різносторонньою. Її мають проводити різні фахівці спільно (медики, педагоги, батьки, психологи, соціальні працівники, законодавчі органи тощо).
Психологічна служба проводить діагностичну та корекційно-відновлювальну роботу з такими дітьми і виділяє серед них гіперактивних дітей, агресивних, тривожних, сором’язливих і аутичних.
Гіперактивні діти – це діти з не властивою для нормального розвитку імпульсивністю, руховою розгальмованістю, неможливістю зосередитись, неуважністю. Вони, як правило, не можуть зосередитись на одному предметі протягом більш чи менш тривалого часу, не здатні завершити виконання поставленого завдання, недбало ставляться до її виконання. Розумова діяльність циклічна, стан стомлювальності супроводжується безпричинним роздратуванням, плаксивістю, істериками.
Правила роботи з гіперактивними дітьми
Агресивні діти проявляють мотивовану деструктивну поведінку, що суперечить нормам і парвилам існування людей у суспільстві, яка завдає шкоди об’єктам нападу (живим та неживим), наносить фізичний та моральний збиток людям або викликає в них психологічний дискомфорт (агресія).
Правила роботи з агресивними дітьми
Сором’язливі діти дуже хворобливо реагують на зміни в їхньому житті, зазнають страху перед чужими людьми і новою обстановкою. Сором’язливі діти непомітні в групах, вони слухняні і охоче виконують прохання знайомого дорослого.
Правила роботи із сором’язливими дітьми
Тривожні діти надмірно стривожені, причому іноді вони бояться не самої події, а її передчуття. Часто вони очікують найгіршого. Діти почуваються безпорадними, побоюються грати в нові ігри, розпочинати нові види діяльності, вони дуже самокритичні.
Правила роботи з тривожними дітьми
Аутичні діти
Симптоми аутизму можна виявити вже в перші місяці життя дитини. В аутичних дітей порушується «комплекс пожвавлення», характерний для немовлят, які нормально розвиваються. Аутичні діти здаються відчуженими, байдужими до оточення. Часто вони уникають прямого (очі в очі) погляду і контактів з навколишніми людьми. Аутичним дітям властиві стереотипні механізми рухів і дій. Вони люблять дотримуватися певних ритуалів, і щонайменші зміни в їхньому житті або режимі можуть стати для них травмуючим чинником й спровокувати замкненість або спалах агресії.
Правила роботи з аутичними дітьми
Висновок
Таким чином, усі види порушень, якими займається практичний психолог у межах роботи з дітьми «групи ризику», потребують своєчасної і диференціальної діагностики і відповідної корекції з метою збереження і зміцнення психофізичного здоров’я дитини. Оскільки на розвиток дошкільника впливають різні чинники (дитячий садок, сім’я, вихователь, друзі, знайомі, телебачення, місто, країна тощо), то й роботу з такими дітьми слід проводити на різних рівнях їхнього розвитку.
ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ:
ЗДО № 286 ЗМР | вул. Професора Толока 17-А | м. Запоріжжя | 69096
тел.: (061) 286-27-06 | Ел. Пошта: dnz-286@ukr.net
Ми в соц. мережах
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com